מדריך לרכישה נכונה של שעון איתור לחולה אלצהיימר ודמנציה


ההתמודדות של בני המשפחה להורה חולה אלצהיימר ודמנציה הינה מורכבת ומערבת צורך באיסוף מידע רב וקבלת החלטות שאמורות להקל על חיי החולה ובני משפחתו.

מדריך זה נועד להציג בפני בני המשפחה את הטכנולוגיה הקיימת המאפשרת להתמודד עם בעיית ה״שוטטות הבלתי מבוקרת״ של חולי אלצהיימר או במילים אחרות, כיצד ניתן לאתר את ההורים כאשר הם יוצאים ואינם יודעים לחזור הביתה.


כיצד לאתר את מיקומו של ההורה שלי?

בעולם הטכנולוגי של היום קיימות מספר קבוצות של מוצרים המיועדות לעקוב ולאתר את חולה האלצהיימר והדמנציה. כל המוצרים הקיימים מכילים רכיב GPS .

הGPS מאתר את החולה על ידי תקשורת עם לוויינים. לרוב המכשירים יש כרטיס סים (בדומה למכשיר הסלולרי שלנו) כך שהמכשיר יכול לשדר את הכתובת בה החולה נמצא החולה לאפליקציה ייעודית המותקנת במכשירים הסלולריים של בני המשפחה .

הערה חשובה: ישנם מכשירים שיש להם GPS אך אין להם כרטיס סים, והם משתמשים בבלוטות׳ של המכשיר הסלולרי של החולה כדי לשדר את הנתונים, לדוגמא: אפל ווטש או גלקסי ווטש.

אך הם אינם ״עצמאים״ ותלויים בקרבתו של מכשיר סלולרי.

במדריך זה אתייחס רק לקבוצת המוצרים המכילה כרטיס סים וGPS .


קבוצות המוצרים הקיימות בשוק

ישנן שתי קבוצות מרכזיות של מוצרים:

טראקרים – מכשיר הדומה לקופסה אותו החולה צריך לשאת לכל מקום .

יתרונות: עלות נמוכה יותר, זמן סוללה ארוך יותר.

חסרונות : אין מסך תצוגה, חולים נוטים לשכוח אותו בבית .

שעונים- יש מבחר שעונים בשוק הישראלי. כאשר הם נבדלים בתכונותיהם ומחיריהם.

כמובן שיש להשוות בין התכונות שלהם כגון: לחצן חירום, שיחה מתפרצת, האזנה שקטה אזור ביטחון ועוד, אך חשוב מאד לקבל תשובות על מגוון השאלות המפורטות בהמשך.


החברה שמאחורי השעון

· מי החברה שמוכרת את השעון?

· כמה זמן הם נמצאים בשוק?

· האם הם חנות למוצרי אינטרנט שונים או חברה ייעודית לפיתוח מוצרים לגיל השלישי?

· האם הם תומכים ומעדכנים את האפליקציה שמתחברת לשעון, או שאין להם קשר למפתחי האפליקציה?

· מי נותן את האחראיות לשעון?


השעון עצמו

האם השעון נראה כמו שעון ״צעצוע״ או מכשיר רפואי?

ההורים החולים אינם רוצים לענוד שעון שנראה כמו ״צעצוע לילדים״ או ש"ייסמן" אותם כחולים.

האם לשעון מסך מגע או כפתורים?

חולי אלצהיימר מתקשים ולרוב כלל לא יודעים להפעיל מסך מגע.

האם השעון יודע לענות בצורה אוטומטית?

חולה האלצהיימר כבר אינו יודע להפעיל את השעון ולכן חשוב שניתן יהיה להתקשר אליו, ושהשעון יענה במקומו.

האם השעון קל לשימוש או יש בו ריבוי של כפתורים?

ההורים החולים מתקשים בתפעול שעונים מורכבים.

כיצד מטעינים את השעון – האם כניסת USB , או חיבור מגנטי לשעון או יחידת טעינה ללא כבלים כלל?

נושא הטעינה הוא חשוב שכן, אם תהליך הטעינה מצריך התעסקות עם שקע ותקע קטנים, אזי הרבה הורים פשוט יתייאשו מלנסות לטעון את המכשיר.


לכמה זמן מספיקה הסוללה?

זמן הסוללה צריך להיות לפחות יומיים במצב עבודה, כלומר כאשר החולה נמצא בחוץ לפחות שעה ביום. ככל שהחולה נמצא יותר בחוץ , זמן הסוללה מתקצר עקב שימוש מוגבר של הGPS.

האם השעון עמיד למקלחת?

רוב השעונים אינם מיועדים למקלחת, שכן הלחות במקלחת תחדור לשעון. ההגנה התקנית למקלחת היא בתקן IP68 ,בארץ, כל השעונים הם בתקן נמוך מזה. ולכן אם מישהו מבטיח הגנה למקלחת , תשאלו אותו מהו התקן של השעון.

מי נותן את האחראיות ולכמה זמן?

הזמן הנורמטיבי הוא שנת אחראיות אחת , כנהוג במוצרי אלקטרונים.

האם התמיכה בשעון ממשיכה לאחר תום תקופת האחראיות?

ישנן חברות הממשיכות לתמוך טכנית בשעון ,גם לאחר תום תקופת האחראיות .

האפליקציה

לקוחות רבים מייחסים חשיבות נמוכה לאפליקציה מאשר לשעון, גישה זו לא נכונה מכיוון שלאפליקציה חשיבות רבה. היא אחראית על הקשר עם השעון, ויציבותה (יציבות= ללא באגים , אינה נסגרת בפתאומיות , מחוברת לשעון ללא ניתוקים) היא תנאי הכרחי לקבלת נתונים נכונים בזמן אמת מהשעון.

האם האפליקציה נתמכת ע״י החברה שמוכרת את השעון?

זו הנקודה המשמעותית ביותר!

יש הרבה חברות בארץ שמשתמשות באפליקציה ״גנרית״, כלומר האפליקציה פותחה ע״י גורם שלישי שאין להן שום קשר אליו. במידה וישנה בעיה של תקשורת או תקלה באפליקציה, החברות הללו אינן מסוגלות לתת פתרון. חפשו חברות שיודעות לתמוך באפליקציה שלהן ודואגות לשדרוגה בעת שהפלטפורמות של אפל וגוגל משדרגות.

האם היא ידידותית לשימוש?

בקשו שישלחו לכם דוגמא למסכי האפליקציה

כדי שתוכלו ליצור לעצמכם חוויה יותר מובנת של השימוש באפליקציה טרם הרכישה.


לסיכום,

קיימים בשוק מגוון מוצרים זולים המציגים תכונות דומות למוצרים היקרים מהם, אך יש לזכור שאיכותו הפנימית היא שונה, ולרוב גם האפליקציה אליה המוצר מתחבר.

כשזה מגיע לשמירה על היקרים לנו, אנו רוצים לוודא שאנו רוכשים עבורם מוצר איכותי ואמין. שברגע האמת נדע שאנו סומכים עליו שיעבוד.


  • call us icon
  • whatsup icon color
  • email icon
  • Facebook
  • YouTube
  • Google Play
  • appl store icon
חברת ג׳יאוקר
דקר 38, פ״ת
072-3311065-7-8-9
כל הזכויות שמורות לג׳יאוקר  2017